Lykke-Li Maria Isadora Göransson

Ja igår så döptes min underbara lilla flicka i månsarpskyrka. Morgonen började inget bra alls, det första jag såg va hur mycket snö det hade kommit under natten. Fan tänkte jag, nu får vi ställa in hela grejen men efter ett tag slutade det att snöa och vägarna skottades. Här hemma rullade det på tills jag skulle ta på mig mina nya kostymbyxor (så jäkla tajta) och när ajg ska dra upp dom spricker dom i rumpan och inte ett litet hål utan en stor reva. Då rasade världen för mig, men tog mig samman och satte mig och sydde ihop dom och dom höll hela dag, puhh.
När vi väl kom iväg så stannade vi bara på Maxi och skulle köpa det sista till maten och sen rullade vi vidare ut till månsarp och finputsa allt till mottagningen.
Sen va det dags, jag va så jäkla nervös mest för att Lykke skulle få ett bryt och inte vilja vara med mer men ALLT gick verkligen så bra. När prästen höll upp henne för att visa henne för alla så log hon det största leende vi har skådat. 
Efter dopet bjöd vi på pajer och efterrätt, och gud va lyckat allt blev. Jag blev så glad när jag såg hur många kom trots snön som kommit, det värmde verkligen i våra hjärtan. 
Vill tacka alla som kom och ett särskilt tack till alla som hjälpte till med mat, städning och plock. 
Och inte att förglömma tack snälla, gulliga Ida som sjöng Sonja Aldéns "Välkommen hem" på dopet, kan säga att det fanns dom som grät och många som vara nära undertiden du sjöng. 


Har tyvärr inga bilder än, vi glömde våran kamera men det fanns så många andra som hade det så det kommer snart upp några bilder. Så länge bjuder jag på låten Ida sjöng.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0